wtorek, 5 kwietnia 2016

Co zrobić gdy wykroju brak? Kombinować!

Kiedyś na moim fanpage'u pokazałam Wam zdjęcie z Burdy 8/2015. Zdjęcie prezentowało spódnicę, której wykrój zamieszczono w magazynie. Mi jednak w oko wpadła nie spódnica a bluza na którą wykroju niestety nie było. Miałam białą dresówkę, nie pozostało mi zatem nic innego jak spróbować stworzyć swoją wersję.
Burda 8/2015 (spódnica model 188a)

Aby uzyskać podobny efekt tkaninę kilkukrotnie składałam i przeszywałam w odległości około 2 milimetrów. Wykrój stworzyłam kiedyś sama, jest bardzo prosty. Bluzę wykończyłam na renderce



Tak wygląda moja wersja białej bluzy :) Zdjęcia wykonane w słonecznej Italii









15 komentarzy:

  1. Lubię takie proste, klasyczne rzeczy... Ślicznie Ci wyszło!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    Chcę sobie uszyć koszulę na lato,koszulę z kapturem
    Materiał musi być zimny i szybko schnący
    Nie wiem o co pytać,czego szukać (nie znam się)
    a najgorsze że nie mam wzoru
    Chciałem sobie uszyć koszulę taką trochę w stylu etno
    https://i1.wp.com/tomder.pl/zdjecia/necros-christos/necros_christos_tomder-pl_klub_u_bazyla_poznan-25.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Ja co prawda nie jestem autorką tego bloga, ale pomyślałam, że może uda mi się Tobie pomóc - jakieś dwa lata temu szyłam letnią koszulę dla męża. Kupiłam przez Internet cienki len. Nie jest to co prawda zimny materiał, ale mąż był zadowolony. A jeżeli ma być zimny, to może jakiś rodzaj wiskozy? :-)

      a wzór spróbuj zrobić sam - ja rozprułam starą koszulę męża, odprułam kołnierzyk i odrysowałam to, czego potrzebowałam :-)

      powodzenia! :D

      Usuń
  3. Dzięki :) brałem pod uwagę ten scenariusz czyli że sam sobie narysuję wszystko w oparciu o jakieś stare ubrania ale...nie widziałem jeszcze koszuli z kapturem :D
    Kaptur też nie może być byle jaki,to musi pasować jedno do drugiego żebym nie wyglądał jak pajac :)
    Najlepiej żeby kaptur był duży,taki żeby na wietrze nie spadał z głowy ale też żeby nie zasłaniał widoku (koszulę chcę uszyć z myślą o jeździe na rowerze,kilka godzin na słońcu,chciałbym mieć ochronę przed udarem ,UV etc etc)

    Przydały by mi się gotowe wzory które można modyfikować dlatego że projektant ze mnie słaby,znam się na krawiectwie jak moja babcia na fizyce kwantowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kaptur można wyrysować na bazie podkroju szyi koszuli tj. podkroju przodu i tyłu
      postaram się umieścić zdjęcie z podręcznika na facebooku https://www.facebook.com/janinajakataka

      Usuń
    2. Nie posiadam ryjbuka :)

      Usuń
    3. skoro tak, to zajrzyj tu http://behanna.blog.onet.pl/2016/04/08/jak-skonstruowac-wykroj-kaptura-do-bluzy-lub-kurtki/

      Usuń
  4. Zdecydowanie ten fason bluzki do Ciebie pasuje.
    Chociaż fason nietoperz bardzo lubię :)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rękę do takich rzeczy - bluzka wygląda, jak prosto ze sklepu :) I jest bardzo ładna :) Pozdrawiam gorąco - Kornelia (https://freshlook4you.wordpress.com/)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie i wyszła, jak się chce, to można i bez wykroju :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super bluza, uroku dodaja przeszycia i wykończenie pod szyją. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Widze blog ciekawy, pozycje w google masz wysoką, tylko czemu go nie spieniężasz. Jest dobry sposób na wysoki zarobek na blogu, poszukaj sobie w google: jak zarobić na blogu drugą wypłatę

    OdpowiedzUsuń
  9. No i kombinowanie sie opłaciło! Bluza wygląda świetnie. Dzięki rozszerzonemu dołowi i przeszyciom "zwykła" dresówka zmieniła charakter.

    OdpowiedzUsuń